گفتگوی مک

به سایت تبلیغاتی گفتگوی مک خوش امدید.

برنامه ریزی تبلیغات

برنامه ریزی تبلیغات

مدل های برنامه ریزی تبلیغات

برنامه ریزی به طور مستقیم به الگوهای زمانی که تبلیغات در حال اجرا است اشاره می کند. این کمک می کند که اسلات های زمان را براساس تبلیغ کننده تنظیم کنید تا پیام منتقل شود و با زمان بندی مناسب به مخاطبان هدف برسد. اساسا سه مدل برنامه ریزی تبلیغات به صورت زیر وجود دارد:

  • تداوم: این مدل گزینه بسیار خوبی برای محصولات یا خدماتی است که به فصل تبلیغات وابسته نیستند. آنها تبلیغات کل سال را اجرا می کنند. تبلیغات تحت این نوع در فواصل منظم و ثابت اجرا می شوند. مزیت اصلی این است که به طور مداوم درباره محصولات به مشتریان یادآوری می شود. این مدل به حفظ چرخه خرید مستمر و کامل کمک می کند. این بهترین مدل برای محصولات دارای تقاضای مداوم در تمام طول سال است. می تواند این تداوم افزایش یابد که در آن برخی از محصولات خاص در فصول پیک اعلام شده اند، برای مثال، شناورها در فصل بارانی بیشتر تبلیغ می کنند، در حالی که برخی محصولات تحت تداوم فروپاشی قرار می گیرند که در آن یا تبلیغاتی برای محصولات جدید یا در صورت وجود تغییر در محصول موجود اجرا می شوند. به عنوان مثال بسته بندی Pediasur، نوشیدنی بهداشتی بچه ها اخیرا تغییر کرده است.
  • پرواز: این مدل نیز مخرب نامیده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این یک مدل مطلوب مبتنی بر فصل محصولات است. آگهی ها در فواصل بسیار نامنظم اجرا می شوند. تبلیغات برای دوره های بسیار کوتاه و گاهی اوقات هیچ تبلیغی وجود ندارد. تبلیغات در فرم های متمرکز هستند. بنابراین، بزرگترین مزیت اینجا این است که تخصیص بودجه بسیار کم است، زیرا تبلیغات فقط در اوج زمانی که تقاضای محصول بالا است، اجرا می شود. تلویزیون و رادیو بیشترین استفاده از انواع رسانه در این روش است. بنابراین تبلیغاتی که نمیتوانند تبلیغات سال را بپردازند، این بهترین گزینه است. مثلا تبلیغات برای لباس های گرم در بازار هند.
  • پرشور: این مدل ترکیبی از هر دو تداوم و برنامه ریزی پرواز است. در اینجا تبلیغات در تمام طول سال اجرا می شود، اما به معنی تبلیغات کمتر است و تبلیغات سنگین در زمان پیک ترجیح داده می شود. بنابراین این مدل دارای مزایای هر دو مدل دیگر است. به طور کلی برنامه ریزی برای یک ماه ثابت است. در اینجا شش نوع روش برنامه ریزی وجود دارد.
  • پالس مداوم برنامه 12 ماهه را ثابت کرده است.
  • پالس فصلی دارای پیوندهای تبلیغاتی فصل عاقلانه است.
  • دوره پالس به طور منظم تبلیغات.
  • پالس مبهم اشاره به تبلیغات نامنظم است که به طور معمول برای تغییر الگوهای قدیمی استفاده می شود.
  • راه اندازی پالس برای محصول جدید با تبلیغات سنگین استفاده می شود.
  • پالس تبلیغاتی اشاره به تبلیغات تک استفاده کوتاه مدت که اساسا برای تبلیغ محصولات یا رویدادها استفاده می شود.

با استفاده از این رابط، می توانید دوره های زمانی که می خواهید کمپین خود را اجرا کنید تنظیم کنید.

بنابراین، در هنگام برنامه ریزی یک آگهی به یاد داشته باشید:

  • انتخاب یک نوع رسانه مناسب برای اجرای تبلیغات
  • انتخاب زمان درست برای اجرای تبلیغات به طوری که هدف حل شده است.
  • تبلیغات باید به اندازه کافی (در تعداد) کافی باشد تا پیام را به هدف ارسال کند.